tirsdag 31. mai 2011

Kokosboller laget av Lillers perfekte sukkerfrie marshmellow.

 Kokosboller.......!
Fant denne oppskriften på marshmellow,
som jeg måtte prøve her
 Marshmellow:
1 pakke gelatin(10 blader)
2 ss vann
2 ss sukrin
6 eggehviter
3 fulle dråpetellere med Stevia vannila cream.
 Legg gelatinen i bløt i kaldt vann 5 min.
Hell av  vannet,  ta gelatinen, 2 ss vann
 og sukrinen i en kjele, smelt den i vannbad.
(Du kan også bruke microen 1 min... pass nøye på)
 Pisk eggehvitene stive ha i stevia,  pisk litt til.
Hell den smeltede gelatinen i eggehvitene mens det piskes.
Pisk til massen er tykk og fluffy.
 Settes på bakepapir med skje,
eller helles i en kledd form og skjæres i biter,
 når de er ferdige etter 2 timer i kjøleskapet.
 Kokosboller:
Hjemmelagede Marshmellow
1 plate mørk sjokolade gjerne 86%
1 pose kokos
2 ss Cocosa
sukrin etter smak (2-3 ss)
 Smelt sjokoladen i vannbad( eller i micoen 1 min av gangen)
Rør inn Cocosaen og smak til med sukrin.
Hell sjokoladen i en bolle.
Hell kokos i en annen bolle.
Vend marschmellowsbollene først i sjokolade så i kokos.
Settes  på et brett og avkjøles.
 mmm
 Mmmmm!
Oppbevares i tett boks i kjøleskaper,
2-3 dager.
Fulstendig unødvendig,
 men lov til fest..... : )

5 kommentarer:

  1. Mmmm... <3 Dette må garantert prøves!
    Jeg blir jo veeeldig snopsugen, spesilet når jeg prøver å avstå fra godterier.. ;)
    Ser det er en del, for meg, "ukjente" ingredienser her. Men det er kanskje noe helsekostbutikkene selger?
    Takk for innlegget Gry!

    SvarSlett
  2. Anneli:
    De ble veldig gode...
    Sukrin kjøper du på helsekosen,
    men du må bestille Stevia på iherb.com.
    tror sikkert det går ann å bruke annet søtningstoff i stede og litt vanilje.

    SvarSlett
  3. Nam! De så nydelige ut :) Blir de like stive som butikkjøpte marsmallows eller blir de litt mykere sånn som i kokosboller. Skal definitivt prøve de en dag :)

    SvarSlett
  4. Matvraket: de blir mer som kokosboller. : )

    SvarSlett
  5. Fantastiskt! Disse skal prøves!

    SvarSlett