mandag 29. august 2011

Kokosbiter som Bounty (lavkarbo)

 Deilige Bonty-lignende sjokolade.
Fant denne fine oppskriften her på bloggen fristende lavkarbo


 Den oppskriften måtte jeg jo bare prøve ut:
Kokosbiter som Bounty (lavkarbo)
1 boks kokosmelk (4 dl)
2 ss Cocosa
2 ss sukrin
200 g kokos (ICA)
200 g 70% sjokolade
 Sett kokosmelken kald i kjøleskapet, gjerne natta over.
Ta av det øverste kokoskremen, den som er kompakt
(ca halve boksen) ha det i ei gryte.
Smelt det på svak varme, rør i Cocosa og sukrin.
Ta gryta av varmen og rør i kokosen
Kle ei lita fom med plast.
Hell massen i og glatt ut.
Sett den i fryseren ca 1/2 time.
 Smelt sjokoladen i vannbad,
 eller i microen full styrke 1,5-2 min.
 Del kokosmassen i passe biter og dypp de i sjokoladen.
Oppbevar kokosbitene kaldt, kjøleskap eller fryser.
 Bitene smaker herlig sammen med sterk kaffe! : )

10 kommentarer:

  1. Her var det gode fristelser. Den må jeg prøve en gang.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Mmm, deilig! Kanskje jeg skal prøve denne en dag :)

    SvarSlett
  3. Denne må jeg prøve.. yummi!!

    SvarSlett
  4. Å denne må jeg bare prøve....ååååå ser bare kjempe godt ut:))

    SvarSlett
  5. Hvor mange kerbo er det i en?

    SvarSlett
  6. Disse var bare fantasisk gode! Kanskje godt å rive litt appelsin i den smeltede sjokoladen, eller hakkede nøtter;)

    SvarSlett
  7. hei der:) Du inspirerer meg stadig og jeg bruker ofte bloggen din som kokebok! Tenkte andre burde deg og så linket til deg på blogghopp! Håper dette er i orden! stikk gjerne innom og link opp en blogg eller fler som inspirerer deg! og ohh.. dette er ikke en sånn whateverbloghop, det er om å gjøre å inspirere og å bli inspirert! mvh Renate

    http://thegrandproject.blogspot.com/2011/11/day-188-la-deg-inspirere.html

    ps- håper du har en super helg:)

    SvarSlett
  8. Denne må jeg prøve! :)

    SvarSlett
  9. Veldig gode!
    Men hvordan får du sjokoladen rennende nok til å kunne dyppe sjokoladen nedi? Min sjokolade blei ikke så rennende, endre opp med MASSE sjokolade på biten... Så brukte skje å smørte på resten av bitene. Smakte godt selvom de ikke hadde sjokolade under..
    Brukte samme sjokoladen du har på bildet har, prøvde å smelte en tskje cocosa i også uten hell.. Tips?

    SvarSlett
  10. Innholdet på desse har du det?? Tenker karbohydrater som vi er opptatt av 😁

    SvarSlett