torsdag 4. august 2011

Ekte vaniljeis

 Is med masse deilig vaniljesmak.
 Ekte vaniljeis:
3 egg
1/2 dl sukrin
3 dl fløte
1 vaniljestang
 Skrap ut frøene fra vaniljestangen.
 Pisk krem av fløten
og eggedosis av egg og sukrin.
Bland sammen og tilsett vaniljefrøene.
Hell blandingen i ei stor mugge.
 Sett på ismaskinen og hell ned balndingen.
Følg bruksanvisningen på ismaskinen din. 
Ta isen ut av ismaskinen, den må spises nå!...
 før den smelter. : )
Har du ikke ismaskin helles isen i isformer og fryses over natten.

5 kommentarer:

  1. Åh.. nå fikk jeg lyst på is.. og en ismaskin! :)

    SvarSlett
  2. Og der var isen laget - og testet (dagens dessert). Nam så godt! Mannen har nå bestllt sjokoladeis.. :D

    SvarSlett
  3. man trenger ikke ismaskin. Bare å helle i en tom isboks og sett i frysern. Kjempeenkelt

    SvarSlett
  4. ...og så skal man visstnok ta den ut av frysen sånn ca. en gang i timen for å røre rundt. Den skal bli luftigere da har jeg lest meg til:) Det skal jeg prøve i kveld. (Jeg har heller ikke ismaskin;=)

    SvarSlett
  5. Jeg kjøpte meg is former på Clas Ohlson med trepinner i. Får kjøpt flere trepinner. Formene kan brukes flere ganger

    SvarSlett