søndag 10. april 2011

Min lavkarbo pizza

 Deilig litt mektig pizza.
Rekker til 4 personer.
Pizzafyll:
500 g kjøttdeig
200 g sopp(her østerssopp)
1/4 purreløk
2 hvitløkbåter
1 ts tørket oregano
1 boks hermetiske tomater
200-300 g hvitost
 Kok opp hermetiske tomater, oregano og hakket hvitløk,
til det blir en tykk saus. Ca 15 min.
Stek kjøttdeig og sopp til det er gyldent.
 Pizzadeig:
3 egg
150 g kesam
40 g knuste linfrø
80 g mandelmel(malt selv )
1 ts bakepulver
1,5 ts fiberhusk
1/4 ts salt.
**
Bland alt til en glatt deig.
Smør den utover på et bakepapir .
Stekes i 10 min 200 g.
 Kutt opp purreløk og rasp osten.
 Ha tomasaus, kjøttdeig,
 purreløk og ost
 på den halvsteket deigen.
Stekes i ca 20 min 200 g.
Den skal være godt stekt.

7 kommentarer:

  1. Prøvde å lage denne, den ble kjempegod! Takk : )

    SvarSlett
  2. Går det ann å bruke rømme eller creme fraice istede? har ikke kesam i hus nå :P :)

    SvarSlett
  3. Har ikke prøvd med rømme,men cottage cheese kan nok erstatte kesamen, eller kremost.

    SvarSlett
  4. Kan den fryses ned?

    SvarSlett
  5. Hei! Digger bloggen din!
    Jeg har laget en supergod bunn som jeg fant i Hjemmet. Den har blitt min favoritt!
    2 egg
    4ss olivenolje
    1dl fløte
    3ss fiberhusk
    Litt salt
    Bland alt sammen, kjevle eller klem utover på bakepapir. Forstek i ca10 min på 200 grader, legg på favorittfyll og stek til den ser ferdig ut! Deilig pizza med superlite karbohydrater!
    Jane

    SvarSlett
  6. Anonym: Ja den kan fryses.
    Anonym: Tusen takk for oppskrift, den skal prøves! : )

    SvarSlett
  7. Takk for en kjempe nyttig oppskrift :) Jeg er veldig ny med lavkarbo og har alltid lurt på hvordan jeg skal erstatte hvetemel. Jeg lagde pizzaen for første gang i dag og alle i familien sa den var kjempe god men mektig :)

    Oda, 18 år

    SvarSlett