onsdag 23. mars 2011

Scones

Nybakte Scones lager du lett.
Jeg har prøvd meg litt frem, og disse synes jeg ble gode.
 
Scones :
100 g mandelmel (selvmalt på mandelkvern)
50 g fiberhusk
50 g knuste linfrø
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
150 g cottage cheese
50 g smeltet smør
50 g fløte
2 egg
Sett ovnen på 200g.
 Bland alt det tørre,
 bland alt det våte.
 Bland det våte i det tørre og rør godt.
Form deigen rund og flat på ei
bakepapirkledd bakeplate.
Strø litt frø over vist du vil,
jeg har brukt litt gresskar/lin/solsikke-frø.
Klapp de litt ned i deigen.
 Stekes i forvarmet ovn 200g i ca 20 min.
Avkjøles litt og deles med et pizzhjul i 8 deler.
Lunchforslag:
Scones med bremyk, hvitost og paprika på og en stor kopp kaffe.

2 kommentarer:

  1. Hvordan knuser du linfrøene? Har prøvd stavmikser men den biter ikke på.... :)

    SvarSlett
  2. Jeg har prøvd ut disse i dag! De var utrolig gode :) De fikk en ordentlig saftig brødsmak, og de ble tykke og fine. Jeg laget tunfiskrøre (rømme, majones, vårløk, tunfisk, krydder) og hadde tomatskiver oppå sconesene. Kjempegodt! Veldig bra oppskrift. Disse anbefales :)

    Du tar forresten veldig fine bilder :)

    Klem Lena

    SvarSlett