tirsdag 29. mars 2011

Supergodt brød

Min sønn gav meg oppskrift på dette
supergode brødet uten gjær/bakepulver.
Det er kjempegodt, og supert å ha med seg til lunch.
 Supergodt brød:
10 egg
1 boks /3oo g kesam
3 ss olje raps
1 ts salt
1 neve (1 dl) solsikkefrø
1 neve (1 dl) gresskarfrø
1 neve (1 dl) linfrø
ca 4 dl kruskakli
litt frø til pynt på toppen
 Bland egg, kesam og olje.
 Ha i frø og kli og bland godt.
 Hell blandingen i ei godt smurt brødform,
 dekket med bakepapir i bunnen.
Stekes i forvarmet ovn 200g i ca 45 min.
Avkjøles på rist.
Skjær tyne skiver det blir minst 30.
Oppbevar brødet i kjøleskap.
Jeg har ikke prøvd å fryse det...
Har prøvd å regne og i hele brødet er det ca 41 karbohydrater...
pr skive ca  (41:30=)1,4

1 kommentar:

  1. Tusen takk for oppskrifter,har skrevet av som en galning her, gleder meg til å bake :)))))

    SvarSlett